برگزاری دومین آزمون مکاتبه ای دهیاران جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
دومین دوره آزمون مکاتبه ای دهیاران جنوب استان آذربایجان غربی در مهاباد برگزار شد .
دومین دوره آزمون مکاتبه ای دهیاران جنوب استان آذربایجان غربی در مهاباد برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی ، محمد سلیم عباسی رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مهاباد گفت: ۸۴ دهیار از شهرستانهای سردشت، بوکان و مهاباد در این دوره از آزمون شرکت نمودند.
وی هدف از برگزاری آزمون مکاتبه ای دهیاران را کاهش هزینه های آموزشی و ارتقا توانمندیهای شغلی و تخصصی دهیاران و آشنایی آنان با شرح وظایف خود عنوان نمود.
عباسی افزود: طراحی سوالات آزمون با نظارت و تأیید استانداری و به منظور آشنایی و افزایش آگاهی دهیاران با وظایف شغلی آنان بوده است.
وی افزود آشنایی با وظایف، تشکیلات و جایگاه قانونی دهیاریها و شوراهای اسلامی، قوانین و مقررات امور مالی و معاملاتی دهیاری و شورای اسلامی روستا، قوانین و مقررات ملی ساختمان و ساخت و ساز در روستا، مدیریت بحران (اصول ایمنی، آتشنشانی و مقابله با حوادث پیشبینی نشده)در نواحی روستایی و مدیریت پسماند روستایی از جمله عناوین آموزشی این دوره بود که در قالب یکصد سوال به صورت تستی برای دهیاران استان در نظر گرفته شد.

نظر دهید