برگزاري جشنواره غذاهاي سنتي در مركز خواهران اروميه
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي جشنواره غذاهاي سنتي و محلي در مركز آموزش فني و حرفه اي خواهران شهرستان اروميه برگزار شد .
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي جشنواره غذاهاي سنتي و محلي در مركز آموزش فني و حرفه اي خواهران شهرستان اروميه برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی اداره كل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي ، محمد سليم عباسي سرپرست اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان در حاشيه بازديد از اين جشنواره گفت : جشنواره غذاهای سنتي با هدف ترغیب و ترویج استفاده از غذاهای سالم و سنتی والگوی صحیح مواد غذایی و پرهیز از مصرف غذاهای آماده پرچرب و فست فودها و روی آوردن به استفاده از محصولات کشاورزی ارگانیک برای طبخ غذاها برگزار گردید.
عباسي افزود: از نظر سلامت غذایی، غذاهای سنتی و بومی محلی علاوه بر تنوع غذایی ازکیفیت و ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند که جای دادن این غذاها در سفره خانوارها باعث سلامتی و نشاط خانواده و جامعه خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت غذاهای سنتی گفت : از جمله اهداف برگزاری این جشنواره معرفی غذاهای سنتی به نسل جدید و همچنین معرفی چگونگی عرضه غذاهای سنتی و بازگشت غذاهای سنتی به سبد خانوار است.
در اين جشنواره انواع غذاهاي سنتي و محلي از جمله : انواع آش ها ، انواع خورشت ها و ترشي ها و همچنين انواع دسر ها و سالاد ها برگزار شد .


نظر دهید