شعار سال
یکشنبه 07 تیر 1405
  • 1398/11/19 - 12:29
  • - تعداد بازدید: 655
  • - تعداد بازدیدکننده: 77
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاري جشنواره غذاهاي سنتي در مركز خواهران اروميه

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي جشنواره غذاهاي سنتي و محلي در مركز آموزش فني و حرفه اي خواهران شهرستان اروميه برگزار شد .

 


    همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي جشنواره غذاهاي سنتي و محلي در مركز آموزش فني و حرفه اي خواهران شهرستان اروميه برگزار شد .


به گزارش روابط عمومی اداره كل آموزش فني و حرفه اي آذربايجان غربي ، محمد سليم عباسي سرپرست اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان در حاشيه بازديد از اين جشنواره گفت : جشنواره غذاهای سنتي با هدف ترغیب و ترویج استفاده از غذاهای سالم و سنتی والگوی صحیح مواد غذایی و پرهیز از مصرف غذاهای آماده پرچرب و فست فودها و روی آوردن به استفاده از محصولات کشاورزی ارگانیک برای طبخ غذاها برگزار گردید.


عباسي افزود: از نظر سلامت غذایی، غذاهای سنتی و بومی محلی علاوه بر تنوع غذایی ازکیفیت و ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند که جای دادن این غذاها در سفره خانوارها باعث سلامتی و نشاط خانواده و جامعه خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت غذاهای سنتی گفت : از جمله اهداف برگزاری این جشنواره معرفی غذاهای سنتی به نسل جدید و همچنین معرفی چگونگی عرضه غذاهای سنتی و بازگشت غذاهای سنتی به سبد خانوار است.


در اين جشنواره انواع غذاهاي سنتي و محلي از جمله : انواع آش ها ، انواع خورشت ها و ترشي ها و همچنين انواع دسر ها و سالاد ها برگزار شد .


 



 


 

  • گروه خبری : روابط عمومی,اخبار استانی
  • کد خبر : 83308
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
متن استاتیک شماره 10 موجود نیست
گفتگو انلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین